تاثیر قیمت میلگرد بر ساختمان سازی
نوشته شده توسط : سمیرا گرایلی

مطمئناً شما از نقش موادی مانند تیرآهن ، آهن ، آرماتور ، فولاد و پیچ و مهره و تأثیرات آنها بر صنایعی مانند صنعت ساختمان آگاه هستید. بخاطر داشته باشید که صنعت ساختمان یکی از مهمترین صنایعی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. همچنین باید بدانید که مواد و مدل های مختلفی وجود دارد و باید با انواع آنها آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر صنعت ساختمان ، مواد در سایر بخشها نیز تأثیر دارند. نمونه آن صنعت اقتصادی است. امروز ایران به یکی از بهترین تولید کنندگان در زمینه تولید مواد تبدیل شده است و مهارت های زیادی در این زمینه دارد. با توجه به این مشکل می بینیم که فعالان این حوزه صادرات انجام داده اند و به این ترتیب برای خود و کشور درآمد کسب کرده اند. در ادامه این مقاله موارد مختلفی مانند قیمت تیرآهن ، صادرات لوله و قیمت میلگرد را بررسی خواهیم کرد تا به خوبی با این مشکلات آشنا شوید.

 

تاثیر کرونا بر قیمت میلگرد 

اگرچه قیمت گذاری سخت افزار با استفاده از عوامل مختلف انجام می شود ، اما در سال 1999 می توان تاج و دلار را به عنوان رهبران بازار آهن معرفی کرد. تقریباً یک سال از ورود مهمان ناخوانده ای به نام کرونا می گذرد. شیوع ویروس کرونا ویران کرونا را در وضعیت جدیدی قرار داد. در نتیجه ، همه بازارهای جهانی ، به ویژه بازار سخت افزار ، تغییر کرده اند. ممنوعیت های ترافیکی ناشی از شیوع ، واردات و صادرات مواد اولیه و پروفیل های فولادی را نقض می کند.

تأثیر ویروس کرونا به ویژه بر بازار آهن آلات و میلگرد از چندین نظر قابل بررسی است. ابتدا با رونق در تجارت آهن ، بازار افت شدید تقاضا را تجربه کرد. صنعت ساخت و ساز می تواند به عنوان مشتری اصلی تقویت کننده نشان داده شود. تعطیلی سایت های ساختمانی و تأخیر در اجرای پروژه باعث تأخیر در تحویل مواد اولیه آهنی شده است. علاوه بر این ، مشتریان به دلیل گیجی و بی ثباتی از خرید اتصالات خودداری کردند.

از طرف دیگر ، اختلال در تجارت برای بازاری مانند آهن که تجارت گسترده ای در خارج از کشور دارد ، بسیار مثر است. از تحویل مواد اولیه و تجهیزات تولید تا مبادله اتصالات کاملاً توسط تجارت انجام می شود. در نتیجه ، تأخیر در تعهدات تجاری باعث کندی پروژه ها شده است.

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد

تاکنون در مورد تأثیر تاج و دلار بر قیمت میلگرد اصفهان به روز  در بازار آهن صحبت کردیم. اما بسیاری از عوامل هنگام قیمت گذاری پروفیل های فولادی در نظر گرفته می شوند. هزینه های تحویل ، تولید و حمل و نقل مواد اولیه یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت هر سایت تولیدی است. با این حال ، نباید تأثیر کیفیت ، مارک ، عرضه و تقاضا و شرایط سیاسی و اجتماعی فعلی را نادیده گرفت.

در تمام این موارد ، قیمت روز میلگرد بر اساس ماده اولیه تعیین می شود. انواع بلوک های فولادی به عنوان مواد اولیه در تولید تقویت کننده استفاده می شود. تحویل واحدهای اولیه معمولاً به دو روش انجام می شود. یا کارخانه توانایی تولید آن و تولید بلوک را دارد یا به دلیل کمبود تجهیزات ، مواد اولیه را از کارخانه های دیگر خریداری می کند. دلار همچنین مانع تولید مواد اولیه می شود و می تواند تولید اتصالات را مختل کند.

نکات مهم و قابل توجه قبل از انتخاب میلگرد

مسئله این نوع مواد این است که میله های تقویت کننده در انواع و مدل های مختلف وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال ، ما می توانیم به انواع مانند اتصالات دنده ای ساده ، آجدار و پیچیده اشاره کنیم که در اندازه ها و اندازه های مختلف تولید می شوند و شما باید قبل از استفاده از هر یک از آنها اطلاعات صحیح را داشته باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید یکی از شرایطی که در آن از آرماتور آجدار استفاده می شود ، زمانی است که تصمیم به تقویت سازه با بتن می گیریم. نوع دنده ای برای چنین کاربردی مناسب تر خواهد بود ، زیرا می تواند بتن را به خوبی روی سطح خود نگه دارد و مقاومت را تحمل کند. همه موارد ذکر شده از جمله عواملی است که می تواند قیمت اتصالات را تحت تأثیر قرار دهد و از آنجا که امروز بازار مواد بازار ثبات ندارد ، نمی توان قیمت میلگرد را مشخص کرد و تنها روشی است که از طریق آن می توان به میلگرد قیمت اطلاع داد و در وب سایت تهران آهن هم میتوانید در نظر داشته باشید.

نکته دیگر درباره استاندارد میلگردها، سایز آنهاست و از طریق قطر، شناسایی می‌ شود. این استاندارد، با توجه به کشورهای مختلف، متفاوت است. جدول اشتال میلگرد، قطر آنها را از ۸ تا ۲۵۰ میلی‌ متر معرفی کرده اما در ایران که بیشتر از استانداردهای روسی استفاده می‌ شود، قطر ۸ تا ۴۰ میلی‌ متر مدنظر قرار می‌ گیرد. از انواع میلگرد که ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی آنها متفاوت است،

 https://tehran-ahan.com/

 




:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: